Wednesday, June 24, 2020

පුංචි පුරුදු - Mini Habits




සමහර විට ඔයාලට හිතිලා ඇති අද කරන්න හිතා ගත්ත දේවල් එකක් වත් කරන්න බැරි උනා. අද කිසිම පලදායිව ගත කලේ නෑ කියල හැඟීමක්. (පට්ට කම්මැලියෙක් නෙවෙයි නම්) මිනිස්සු හැමෝටම හිතෙනවා ඇති කියල මම හිතෙනවා තමන් කැමති හොද පුරුදු. හැබැයි ඒවා කරන්න වෙන්නේ නෑ.
උදාහරණයක් විදියට..
සල්ලි ඉතුරු කරන්න, 
පොතක් කියවන්න,
ව්‍යායාම කරන්න,
කෑම පාලනේ කරන්න,
බොන එක නවත්තන්න 
අලුත් භාෂාවක් ඉගෙන ගන්න 
අලුත් දෙයක් ඉගෙන ගන්න
භාවනා කරන්න
කාමරේ සුද්ද කරන්න 😅


දහසක් කරන්න දේවල් තියෙනවා හැබැයි කරන්නේ නෑ. ඇයි ? මම දන්නවා ලෙඩක් දුකක් නැත්නම් සාමාන්‍ය කෙනෙක් කියන්නේ අපිට වෙලාව නෑ කියල. 

මටත් එහෙමයි. මට උදේ නැගිට්ටම හෙන ගොඩක් හොඳ පුරුදු ඇති වෙන දේවල්  කරන්න ඕන කියල හිතෙනවා හැබැයි එවයින් රෑ වෙද්දී එකක් වත් කරන්න බෑ වෙලාවක් නෑ . මොකක්ද මේ ජිවිතේ කියල බලාපොරොත්තු කඩ වෙනවා.

හැබැයි එහෙම වෙන්නේ ඇත්තටම මිනිස්සු වෙන අපි හෙන තඩි බලාපොරොත්තු ඇති කර ගන්න නිසා. උදාහරණයක් විදියට මට ආසයි පොත් කියවන්න. ඔන්න නිවාඩු දවසක් යන්තම් හොයාගෙන තඩි පොතක් අරන් හිතනවා අද නම් මේ පොත ඔක්කොම කියවල ඉවර කරනවා කියල. පොත ඔක්කොම කියවන්න පැය තුනක් යනවා කියමු. හැබැයි  ඇත්තටම වෙන්නේ මොකක්ද?

ඔෆිස් එකේ වැඩක් සෙට් වෙනවා,
ගෙදර වැඩක් සෙට් වෙනවා,
යාලුවෙක් කතා කරනවා,
බඩගිනි වෙනවා,
ටීවී බලන්න ඕන වෙනවා
මොකුත්ම නැත්නම් නින්ද යනවා,😅

මේ මට වෙන දේවල්,  වෙන අයට වෙන වෙන ඒවා ඇති. ඒ  වගේ බාධාවල් ඇවිල්ල මට පොත කියවන්න බැරි වෙනවා. ඕන නම් පිටු 20 ක් කියවයි. දැන් හෙන අවුල්.

මේ වගේ තව එකක් ගමු. මට කාමරේ අස් කරන්න ඕන. මම දන්නවා කාමරේ පිළිවෙලට තියන්න ඕන කියල ඒත් ඕක පටන් ගත්තොත් දුවිලි නාගෙන මකුළු දැල් නාගෙන මුළු දවසම යනවා වැඩේට ඊට වඩා හොදයිනේ ෆිල්ම් එකක් බලාගෙන ආතල් එකේ ඉන්නවා මේ හිටිය වගේ. ඒ වැඩේ කරන්න හිතෙන්නේ නෑ.

 අපිට වරදින්නේ ඔන්න ඔතන. අපි එක සැරේට ඔක්කොම ඉවර කරන්න ඕන කියල ලොකු බලාපොරොත්තු ඇති කරගන්නවා. එකෙන් වෙන්නේ කවද වත් ඉවර කර ගන්න වෙන්නේ නැති එක. ඒ වැඩෙත් අප්පිරිය වෙනවා.

මෙහෙම හිතලා බලන්න. ලොකු සීන් අමතක කරලා පොඩියට 
මම අද දවසට විනාඩියක් අරන්  පොතේ එක පිටුවයි කියවන්නේ කියල , 
අද දවසට විනාඩි පහක් අරන් මම මෙසේ ලාච්චුව විතරයි සුද්ද කරන්නේ. 

(කෙනෙක්ට දවසෙන් එක විනාඩියක් වෙන් කරගන්න වත් වෙලාවක් නැති තරමට බීසී නම් දැන්ම මේක කියවන එක නතර කරන්න. මොකද මේක කියවන වෙලාවේ ටොයිලට් එකට හරි යන්න පුළුවන්. ඒකටත් වෙලාව නැතිව ඇති. හැබැයි අපිට වෙලාව නෑ නෑ කියන අයට facebook, youtube  යන්න නම් වෙලාව තියෙනවා)

ආයිත් මාතෘකාවට එමුකො. මෙහෙම පුංචියට දවසට විනාඩියක් හරි දෙකක් හරි අරන් සතියක් විතර දිගටම කරත්දී අපිට ඔන්න යන ටයිම් එක පොඩ්ඩක් අපිට ඕන විදියට වැඩි කරන්න හිතෙන්න ගන්නවා. තව ටිකක් වැඩ කරන්න පුළුවන් වෙනවා. ඒක කරන්නේ අපේ හිතෙන්. එක සැරේට ඕක හිතෙන්නේ නෑ .

ඒ කියන්නේ  
බිම අතුගාල, මකුණු දැල් ටිකත් අද කඩන්න පුළුවන් 
තව පිටු 10 ක් විතර කියවන්න පුළුවන්
 
මෙහෙම දිගටම කරගෙන යද්දී සමහර විට සතියෙන් නැත්නම් දෙකකින් පොත කියවල ඉවර වෙලා තව පොතක් කියවන්න ගන්න පුළුවන්, කාමරේ ඔක්කොම සුද්ද වෙලා. ඇයි ? ලොකු බලාපොරොත්තු නැහැනේ අපි පොඩියට කරගෙන යද්දී අන්තිමේ වැඩේ ඉවර වෙනවා සහ පුරුද්දක් බවට පත් වෙනවා.

අනික මේක හරියටම මේ වෙලාවට කරන්න ඕන කියල එකක් නෑ. දවසේ ඕනා වෙලාවක කරන්න පුළුවන්. දවසෙන් විනාඩියක් විතරයි. දවසට විනාඩි තියෙනවා 1500 ක්.

මේ විදියට හිතන්න ඔයා අලුත් බාසාවක් ඉගෙන ගන්න පටන් ගත්තා කියල, එක සැරේට නෙවෙයි කාලයක් යද්දී ඔයා වතුර ලෙස බාසාව හසුරවනවා, ඒක පුරුද්දක් වෙලා. මේවට තමයි Mini  Habits  කියන්නේ. පොඩියට පටන් අරන් කාලයක් කරනකොට දන්නෙම නෑ බලනකොට හෙන වැඩ ගොඩක් කරලා.

බ්ලොග් එකක් ලියන එකත් ඒ වගේ මට පිටිපස්ස හැරිලා බැලුවම මම සැහෙන පොස්ට්  ලියල කියල පොඩි කික් එකක් එනවා. මුලදී මට පොස්ට් එකක් ලියන්න සැහෙන වෙලා ගියාට දැන් ටක් ගාල ලියන්න පුළුවන්. ( ඒකට විශේෂීකරණය වෙනවා කියල කියන්නේ. එකම වැඩක් දිගටම කරලා ලබාගන්න නිපුනතාවය) ඒකෙන් අපිව තව තව ධෛර්යමත් වෙනවා. 

මමත් මේක ඉගෙන ගත්තේ youtube  එකෙන්. පහලින් ලින්ක් එකක් දාන්නම් . මේ වගේ හොද පුරුදු ලිස්ට් එකක් හදාගෙන මම කරලා බැලුව. දන්නෙම නෑ සතියක් යද්දී මම මහා වැඩ ගොඩක් කරලා. අනික දැන් ඒවා නවත්තන්න හිතෙන්නෙත් නෑ අසාවෙන් කරනවා. තව තව කරන්න දේවල් ඔලුවට එනවා. දවස අන්තිමේ හෙන වැඩ ගොඩක් කළා කියල හෙන ගැම්මක් එනවා. ටික ටික අපේ වේගේත් වැඩි වෙනවා කරන වැඩේ. ඒ කියන්නේ විනාඩි පහකින් කරන දේ විනාඩි දෙකෙන් කරනවා වගේ දෙයක්. කාලය ඉතුරුයි නේ? 

මේකට මම ඇප් එකකුත් හොයා ගත්ත. ඒක ප්‍රස්ථාර ගහල එක එක විදියට අපේ සාර්ථකත්වය පෙන්නනනවා.කරපු වැඩේ මාර්ක් කරන්න විතරයි තියෙන්නේ.  ඒකෙත් ලින්ක් එක මෙන්න


Screenshot ImageScreenshot ImageScreenshot Image




 කැමති අය වීඩියෝ එකත් බලන්න. මට වඩා හොදට ඒකෙ පැහැදිලි කරනවා.




තව දෙයක් කියන්න ඕනා මේකෙන් හොද පුරුදු වගේම තමයි මේකේ අනිත් පැත්ත. නරක පුරුදු වලටත් ඇබ්බැහි වෙන්නේ මිනි හැබිට් වලින්. පොඩියට පටන් අරන් අන්තිමේ පට්ට නරක පුරුද්දක් වෙලා නවතින්නේ . අපි ඒවාට නම් නිකන්ම ඇදිල යනවා. හැබැයි හොද වැඩක් කරන්න තමයි වෙලාව නැත්තේ. 

මම තනියම බුදු වෙන්නේ නැතිව අනිත් අයටත් කියල දෙන්න ඕන නිසයි ලිව්වේ. හිතේ තියෙන දෙයක් කියල comment එකක් දාලා යන්න. බැන්නත් කමක් නෑ කොමෙන්ට් එකක්නේ.


පසුව ලියමි.

මිනි කියන එකේ සිංහල වචනේ හිත ගන්න සැහෙන වෙලා ගියා. small කියන්නෙත් පොඩි කියන එක මිනි කියන්නෙත් පොඩි කියන එක. ක්ෂුද්‍ර කියන්නත් බෑ  micro කියල එකක් තියෙනවා.  ගූගල් ශබ්දකෝෂයට අනුව mini සිංහලෙනුත්  මිනි ම තමයිලු . දන්නා කෙනෙක් ඉන්නවා නම් කියන්න. 

No comments: